turkey turcja

Okres wakacyjny trwa w najlepsze! Jedni już po urlopie, inni w trakcie a jeszcze inni odliczają dni, które okropnie się ciągną :). Ja już pierwszy, wakacyjny wyjazd mam za sobą. W tym roku byłam w Turcji i pewnie bym tam nie pojechała, gdyby nie mój chłopak. Mamy taką niepisaną zasadę, że raz w roku jedziemy na moje wakacje a raz na jego tzn. ja jestem typem osoby wszędobylskiej, czyli lubię coś zwiedzać, przemieszczać się, dziennie wypoczywać na innej plaży, jeść w różnych restauracjach i gubić się w wielkich miastach, z kolei mój chłopak lubi pojechać na all inclusive, leżeć tydzień przy basenie i ciągle się objadać. Oczywiście ja nie jestem przeciwniczką takiej formy wypoczynku, bo wtedy mam szansę się zresetować i nadrobić zaległości książkowe, lecz mój chłopak już też zrozumiał, że tydzień leżenia przy basenie to przesada i w trakcie trwania takiego urlopu jeździmy na wycieczki. Turcji jednak nie wybraliśmy tylko ze względu na ofertę all inclusive, ale także ze względu na cenę. Wszyscy doskonale wiemy, że w Turcji były/są zamachy terrorystyczne. Wszyscy też doskonale wiemy, że zamachy były/są/będą w innych krajach. Ministerstwo Spraw Zagranicznych krzyczy, że mamy nie jeździć Turcji. Media, znajomi, sąsiedzi też krzyczą, że mamy tam nie jechać, bo nas tam zabiją. A wiecie co? Myśmy tam pojechali, zapłacili niską cenę ze względu na te „krzyki”,zobaczyliśmy piękny kraj i wróciliśmy. Wróciliśmy w stanie nienaruszonym, ręce, nogi, głowa na swoim miejscu, jedynie spadło nam z głowy kilka włosów, ale to normalne, bo w Polsce też je tracimy (dodam, że w trakcie naszego pobytu w Turcji, akurat był zamach w Stambule na posterunek policji). Turcja w stu procentach nie jest bezpieczna, ale też nie jest na tyle niebezpieczna by tam nie pojechać! Każdy natomiast ma swoją mentalność i w to nie ingeruję, powyższe zdania są moją opinią, po tegorocznym pobycie w tym kraju.

turcja turgey bitez bodrum urlop widok palmy

hotel bitez bodrum wakacje turcja 2016

Jak już wspomniałam w Turcji byliśmy przez tydzień na początku czerwca. Pogoda była obłędna, średnia temperatura to ok. 33st, lecz nie było parno. Wiał przyjemny wiatr, czasem słonko zachodziło na kilka minut i można było odsapnąć. Nasz hotel znajdował się w miejscowości Bitez niedaleko Bodrum. Bitez to mała miejscowość położona w malowniczej zatoce. Znajdziemy tam tylko kilka hoteli, promenadę z licznymi restauracjami i sklepikami, piaszczystą plażę oraz piękne widoki.

2016 bitez bodrum urlop wakacje palmy turcja turkey

wakacje bitez bodrum odpoczynek turcja turkey

palmy 2016 bitez bodrum turcja turkey wakacje

Dwa pierwsze dni i dwa ostatnie faktycznie spędziliśmy przy basenie, czytając książki i wypoczywając – tak było za dnia. Wieczorami graliśmy w bilarda, ping ponga, spacerowaliśmy po promenadzie i siedzieliśmy na plaży. W dwa pozostałe dni byliśmy na wycieczkach.

bitez bodrum turcja turkey urlop wakacje

basen hotel turcja turkey urlop bitez bodrum

Pierwszą wycieczkę kupiliśmy na mieście za 90lir (targowaliśmy się) i była to wycieczka całodniowa na rzekę Dalyan. Wyglądało to w ten sposób, że ok 7 rano wyruszaliśmy autobusem z hotelu (z naszej miejscowości 3.5h), po ok 1.5h był postój na śniadanie (we własnym zakresie) i inne potrzeby. Po 30min ruszaliśmy dalej do celu, gdy dotarliśmy do miejscowości Dalyan czekała nas kąpiel w błocie, która miała przygotować naszą skórę do opalania, wygładzić ją oraz nas odmłodzić o kilka lat. Dla jednych przyjemna sprawa dla innych mniej. Po kąpieli przeszliśmy sto metrów i wsiadaliśmy na łódkę, która zabrała nas na obiad. Do wyboru była pierś z kurczaka albo pstrąg a do tego szwedzki stół z sałatkami, chlebem, ziemniakami i innymi nieznanymi mi rzeczami. Po posiłku popłynęliśmy pod skałę, w której zostały wykute grobowce. Robi wrażenie!

rzeka dalyan wycieczka turcja turkey wakacje urlop

Kolejnym przystankiem były żółwie caretta caretta, akurat mieliśmy szczęście bo pływały sobie tuż obok naszej łódki. Po tylu atrakcjach zabrano nas na plażę Iztuzu, która uważana jest za jedną z najpiękniejszych plaż morza Egejskiego. Plaża jest piaszczysta o długości 6km. Na plaży możemy czuć się komfortowo ze względu na brak zabudowy. Otóż, znajduje się tam tylko jeden bar, łazienki oraz przebieralnie. Plaża jest również miejscem lęgowym żółwi caretta caretta i nie wolno na niej przebywać nocą. W tak pięknym miejscu wypoczywaliśmy przez 1.5h po czym zawracaliśmy łódką do naszego autobusu a potem do hotelu. Wycieczka w mojej opinii bardzo dobrze zorganizowana, był z nami polski przewodnik i zdecydowanie warta tych pieniędzy!

łódź boat turkey turcja dalyan

łódź wycieczka wakacje turcja turkey rzeka dalyan

rzeka dalyan łódź rejs wycieczka wakacje turkey turcja

rzeka dalyan turkey turcja wakacje błoto

turkey turcja rzeka dalyan błoto wycieczka

żółwie caretta caretta sea morze wakacje turcja turkey

iztuzu żółwie cretta caretta turkey turcja wakacje

iztuzu żółwie caretta caretta beach plaż turkey turcja

iztuzu żółwie caretta caretta beach plaż turkey turcja widoki wycieczka

iztuzu żółwie caretta caretta beach plaż turkey turcja wakacje

iztuzu żółwie caretta caretta beach plaż turkey turcja urlop

iztuzu żółwie caretta caretta beach plaż turkey turcja 2016

Druga wycieczka to dolmuszem (turecki busik) do Bodrum. I pewnie wycieczka byłaby udana, gdyby nie 40st upał i brak wiatru. W mieście spędziliśmy dwie godziny, zrobiliśmy zakupy (chałwa, przyprawy i pamiątki), szybki spacer po porcie i powrót do hotelu, bo naprawdę pot lał się litrami. Zdjęć żadnych nie zrobiłam bo nie miałam siły wyciągnąć aparatu.

Zwiedziliśmy niewiele, widzieliśmy Turcję może z tej lepszej strony, ale mogę śmiało powiedzieć, że czułam się tam bezpiecznie, nikt nas nie zaczepiał, było czysto, było mało turystów i było naprawdę przyjemnie. Jest szansa, że jeszcze w tym roku tam wrócimy i zobaczymy kolejne atrakcje a może nawet poznamy ją z innej strony.